חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגוף הנשי בראי האנליזה הביואנרגטית

קבוצת נשים לומדת בה נתמקד בגוף הנשי, שיהיה מושא החקר שלנו. לחקר יהיו אספקטים תיאורטיים, פונקציונליים וקוגניטיביים, ויהיו אספקטים חויתיים. נשאל אותו מה הוא צריך וננהל אתו משא ומתן מכבד וגלוי, בתוך מיכל בטוח, סקרן, מכבד ורך, ומסתמך על ידע עדכני בתחומים מגוונים.
הגוף הנשי בראי האנליזה הביואנרגטית

גוף ומיניות עומדים במוקד האנליזה הביואנרגטית, הענף הסומטי של הפסיכואנליזה. הטיפול מעוגן בתיאוריה הפסיכואנליטית, ובבסיסו תפיסה אנרגטית-גופנית של העצמי.

לגוף הנשי, כמו למח הנשי, יש אינספור מופעים. ועדיין, רובנו ורוב המטופלות שלנו מכוונות לאידאל גופני-נפשי פחות או יותר אחיד: גוף רזה, חזק, גמיש, תשוקתי ואורגזמטי, שבע מבפנים ונינוח, שלא מציק בדרישות (לחיים מאוזנים, לאוכל מאוזן, לתנועה, לשינה, למין וכו'), ומן הצד השני מאפשר ליהנות ממנו וממה שהוא יכול לאפשר לנו, פחות או יותר על פי דרישה. אידאל אמרנו?

האם ניתן לחיות בתוך הגוף אחרת? מתוך למידה, מתוך הבנה ועם תשומת לב מושכלת אליו, אל השפה אותה הוא מדבר? והוא מדבר ללא הרף. הוא דורש יחס מכבד ותשומת לב. לעתים הוא גמיש, מוכן לפשרות, ומבקש משא ומתן.  פעמים אחרות הדרישות שלו הן קוים אדומים שאם לא ניכנע להן, ניאלץ לשלם מחיר יקר. הגוף מלמד אותנו ללא הרף מה הוא צריך. או שנקשיב ונלמד, או ש…נלמד בכח.

בקבוצת הנשים הלומדת נתמקד בגוף הנשי, שיהיה מושא החקר שלנו. לחקר יהיו אספקטים תיאורטיים, פונקציונליים וקוגניטיביים, ויהיו אספקטים חויתיים. נשאל אותו מה הוא צריך וננהל אתו משא ומתן מכבד וגלוי, בתוך מיכל בטוח, סקרן, מכבד ורך, ומסתמך על ידע עדכני בתחומי הפסיכולוגיה, אנטומיה, נוירופסיכולוגיה, נוירופסיכואנליזה, בשילוב עם ידע עתיק של יוגה, אמנויות לחימה יפניות, ויפאסנה ופרקטיקות בודהיסטיות, תוך התנסות על גופנו שלנו.

בין הנושאים אותם נחקור:

  • צורת הגוף בחוץ, וההתרחשויות שבו בפנים– מהי השפה שבה הגוף מדבר?
  • יחסים עם הגוף: דמוי גוף – דמוי עצמי
  • אוכל וחומרים שנכנסים לגוף (ואיך הוא מרגיש כשהוא מלא ורגוע)?
  • בתוך מערכת העצבים שלנו אנחנו חיות (אנחנו ושאר החיות)
  • חמרים שהגוף מפריש (אוקסיטוצין, קורטיזול, סרוטנין ועוד)
  • מיניות נשית (גם ולא רק אורגזמה)
  • השמנה והרזיה (גודל הגוף משמעותי)
  • טיפול ((care בגופנפש נשי (מעבר למסאז' או פדיקור)

במפגשים נפגוש את התכנים ואיך הם מתבטאים וחיים בתוך הגוף ובחיים שלנו, באופן חוייתי, עם הבנה והעשרה תיאורטית, בקבוצה שתהווה מיכל בטוח ומגדל.

כי אשה, כמו כל יצור חי גדל ומתפתח, זקוקה לכפר שלם כדי לגדול ולהתפתח באופן מיטבי ומלא. או לפחות לקבוצה.

המפגשים בהנחיית

יעל לי - המכון הישראלי לאנליזה ביואנרגטית

יעל לי

פסיכולוגית אנליטיקאית ביואנרגטית, M.A. פסיכולוגיה קלינית אוניברסיטת תל אביב (1992), מדריכה ומנחת קבוצות מטפלים, מגשרת משפחתית

לפרטים נוספים

ניתן ליצור קשר באמצעות הטופס

דילוג לתוכן