חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערכת העצבים: נתונה או נתונה לשינוי?

מערכת העצבים היחודית שלי מהווה תשתית למופעי חיים של העצמי, ושל העצמי בתוך קשר: בדכאון, אי שקט, התקשרות בטוחה או לא, וכו'. שינוי ארוך טווח, אותו אנחנו מחפשים בטיפול, מתרחש בהכרח במערכת העצבים. באנליזה הביואנרגטית אנחנו ניגשים לטיפול עם ארגז כלים העובד ישירות אתה: עם זאת של המטופל, וגם שלנו, המטפלים.
מערכת העצבים: נתונה או נתונה לשינוי?

חיינו מתקיימים בתוך גוף שפועמת בו מערכת עצבים. מערכת עצבים של כל אחת מאתנו מאופיינת באופן יחודי: ברגישות, נינוחות, קופצנות, עצבנות, איטיות, זריזות וכו'. אנחנו נולדים עם טמפרמנט ועם פזיולוגיה ספציפית המשתנה תדיר בתוך חוויות התייחסותיות הנצברות כבר מהחיים התוך רחמיים שלנו, הנאספות למי שאנחנו כיום בתוך תשתית עצבית בה אנחנו מתקיימים. מערכת העצבים היחודית שלי מהווה תשתית למופעי חיים של העצמי, ושל העצמי בתוך קשר: בדכאון, חרדה, אי שקט, התקשרות בטוחה או לא, וכו'.

שינוי ארוך טווח, אותו אנחנו מחפשים בטיפול, מתרחש בהכרח במערכת העצבים. באנליזה הביואנרגטית אנחנו ניגשים אל הטיפול עם ארגז כלים העובד ישירות אתה: עם זאת של המטופל, וגם שלנו, המטפלים.

בסדנא נכיר חלק מארגז כלים זה, ונתנסה באופנים השונים בהם אנחנו יכולים להשפיע ישירות על מערכת העצבים שלנו ושל מטופלים.

המפגשים בהנחיית

יעל לי - המכון הישראלי לאנליזה ביואנרגטית

יעל לי

פסיכולוגית אנליטיקאית ביואנרגטית, M.A. פסיכולוגיה קלינית אוניברסיטת תל אביב (1992), מדריכה ומנחת קבוצות מטפלים, מגשרת משפחתית

לפרטים נוספים

ניתן ליצור קשר באמצעות הטופס

דילוג לתוכן